Deze factoren kunnen bijdragen aan het verbeteren van de zoekprestaties voor de website van uw advocatenkantoor.



Het kan intimiderend zijn om de top van de zoekresultaten van het advocatenkantoor te bereiken. Focussen op site-architectuur is een essentiële stap in de richting van het creëren van een toppositie in de zoekresultaten.


Vrijwel elk aspect van zoekoptimalisatie, van inhoud tot gebruikerservaring, is afhankelijk van een site-architectuur die het voor sitebezoekers gemakkelijk maakt om te vinden wat ze zoeken en die flexibel genoeg is om indien nodig meer onderwerpen toe te voegen.

Om dit te bereiken, is een grondige overweging van sitenavigatie vereist om de belangrijke secties van de site één klik tot twee klikken verwijderd van de startpagina te maken.

Website-architectuur is een onderdeel van wat bekend staat als de interne linkstructuur en kan ook omvatten hoe informatie is georganiseerd, wat de inhoud betekent.

John Mueller van Google benadrukte dat intern linken belangrijk is.


Muller zei:

“…interne links zijn superkritisch voor SEO.

… het is een van de belangrijkste dingen die je op een website kunt doen om Google een beetje te begeleiden en bezoekers naar de pagina’s te leiden die jij belangrijk vindt.”


Mueller zei ook dat intern linken een kans is om Google te vertellen welke pagina's belangrijk zijn, en daarmee aan te geven waar de site voor moet ranken.

"Je kunt beslissen om dingen belangrijk te maken waar je het meeste geld verdient of je kunt dingen belangrijk maken waar je de sterkste concurrent bent of misschien wel de zwakste concurrent."

Dit artikel introduceert drie fundamentele elementen van de site-architectuur die kunnen bijdragen aan betere zoekprestaties.


Website-architectuur: pagina-indeling en links

Laten we eerst even de tijd nemen om de website-architectuur te bespreken en waarom het segment gebruikerservaring (UX) belangrijk is om gerangschikt te worden.


Het belang van website-architectuur voor SEO


U weet al dat SEO-inhoud en uw websitestructuur voor mensen moeten worden gebouwd boven zoekmachines.

Het is echter zo dat wat goed is voor gebruikers, ook goed is voor Google.

Alle belangrijke aspecten van een vakkundig gemaakte site-architectuur dragen dus bij aan een betere gebruikerservaring en maken de site gemakkelijk te begrijpen voor Google.


Een goed georganiseerde website zal gemakkelijk zijn voor gebruikers om zich te verplaatsen.


Vanaf de startpagina hebben ze toegang tot tal van andere bronnen die zich slechts een paar klikken verwijderd bevinden.


En dat punt is belangrijk.


U wilt niet dat belangrijke webpagina's meerdere klikken verwijderd zijn van de startpagina of dat er helemaal niets op de startpagina staat dat ernaar verwijst.


De webcrawler van Google zal die pagina's moeilijk kunnen vinden en de pagina's zullen waarschijnlijk niet erg goed scoren (en waarschijnlijk zal niemand ze ooit echt zien).


Een ander voordeel van een goed georganiseerde website-architectuur is dat de interne koppeling PageRank over de website verspreidt.

Als uw lokale servicepagina's allemaal een niveau omhoog gaan naar uw hoofdservicepagina voor faillissement, zaken of wat voor soort wet u ook beoefent, vertelt u Google dat die primaire servicepagina belangrijk, geoptimaliseerd en de moeite waard is om hoog te scoren.


Dus nu weet je waarom je tijd moet steken in het organiseren van een eenvoudige en opgeruimde website-architectuur.


Aspecten van effectieve websitearchitecturen van advocatenkantoren


Het is belangrijk voor elk bedrijf in elke branche, maar laten we nu eens kijken hoe websites van advocatenkantoren zichzelf moeten structureren voor maximale organische resultaten.
Hoofdnavigatie

De hoofdnavigatie van uw website moet beknopt en duidelijk zijn qua lay-out, want dat is wat potentiële klanten zullen gebruiken om op uw site te navigeren om uw services te zien.

U moet de navigatie op een logische, top-down manier organiseren. Een tabblad 'Diensten' of 'Praktijkgebieden' zou moeten verschijnen in een menu met georganiseerde kolommen van uw juridische specialiteiten.

Elk soort tabblad 'Over ons' of 'Ons bedrijf' kan worden opgesplitst in een paar secties die misschien een geschiedenis van het bedrijf geven of de missie van uw organisatie aangeven.
Advocatenkantoren staan ​​bekend als service-based organisaties.

In plaats van honderden productpagina's met kleine beschrijvingen, zou uw website idealiter moeten beschikken over:
• Een startpagina.
• Zoveel hoofdservicepagina's als nodig zijn om te beschrijven wat uw bedrijf doet.
• Een informatieve inhoud sectie.
• Een contactpagina.
• Een sectie 'Over ons' waarin u uw advocaten profileert en de waarden en missie van uw bedrijf belijdt.

Dat zijn de essentiële elementen van een kwalitatieve advocatenkantoorwebsite, maar hoe structureer je ze op de site zelf en koppel je ze onderling?

URL-naamgevingsconventies en structuur


Ik heb nagegaan hoe belangrijk het is om uw hoofdnavigatie en interne links correct te krijgen.
Hierna volgt een overzicht van het belang van het maken van een eenvoudige maar informatieve URL-structuur voor de pagina's op uw website.

Het is van vitaal belang om dit goed te doen, omdat u zowel menselijke gebruikers als zoekmachines wilt vertellen waar uw pagina's over gaan via de structuur van de URL's van uw pagina's.

Het algemene advies voor het maken van URL's is om overtollige woorden te verwijderen en enkele zoekwoorden op te nemen om zo beschrijvend mogelijk te zijn met zo min mogelijk woorden.


Uw URL's moeten onthullen wat er op die pagina te vinden is.

Hou het simpel.

Kijk naar deze voorbeelden:

• www.example.com/services/medical-malpractice

• www.example.com/locations/us/wisconsin/madison


Maak voor een blogpost de URL een eenvoudigere versie van de eigenlijke titel.

Dus uw bericht met de titel "10 geweldige manieren om succesvol te zijn in zaken met een beperkt budget" zou kunnen zijn:

• www.website.com/blog/10-ways-succeed-business-budget

• www.website.com/blog/10-ways-to-success-on-a-budget

Terwijl u toch bezig bent, moet u aan de achterkant canonieke tags toevoegen aan uw URL's.

Op die manier weet Google, als de kans bestaat dat een pagina met meerdere termen wordt opgepikt, waar mensen naartoe moeten worden geleid.


Informatiearchitectuur: inhoudsorganisatie Maak een beschrijvende en nuttige startpagina


De startpagina moet veel dingen doen, zoals vertrouwen wekken, het gemakkelijk maken om contact op te nemen met het bedrijf en als een effectieve toegang tot de rest van de website dienen.

Hoe wordt dit bereikt?

Focussen op wat gebruikers het meest zal helpen, is de beste manier om de beste startpagina te maken.
Er zijn vier communicatiedoelen:

1. Communiceer wat het algemene onderwerp van de advocatenpraktijk is (d.w.z. van de hele site)
2. Beschrijf wat de belangrijkste onderwerpen van het bedrijf zijn
3. Maak het gemakkelijk om alle belangrijke specifieke secties van de website te bereiken
4. Gebruik trefwoorden die gebruikers zouden gebruiken

Algemeen onderwerp van de advocatuur


Er wordt gezegd dat bedrijven zijn georganiseerd door verticals. Een verticale markt is gewoon wat voor soort bedrijf het bedient.

Het eerste doel van de homepage is dus om te communiceren welke verticale markt het advocatenkantoor bedient.

In de advocatuur kunnen typische verticale markten zijn:
• Faillissementsrecht.
• Ondernemingsrecht.
• Strafrechtelijke verdediging.
• Vastgoed planning.
• Familie wet.
• Enz.

Een advocatenkantoor dat zich bezighoudt met familierecht kan dat gebruiken als omschrijving voor het onderwerp van de hele site. Omdat de meeste advocatenkantoren een geografische regio bedienen, wordt die informatie ook gebruikt als onderdeel van de algemene beschrijving, het algemene onderwerp van de website.

Dus als de website een familierechtadvocaat is gevestigd in Springfield, Massachusetts, dan moet de homepage van die site die informatie van de titeltag van die webpagina communiceren wat die verticale markt is.

Familierechtadvocaten - Springfield MA - Voorbeeld advocatenkantoor

De taak van de homepage is om te rangschikken voor die algemene term. Het is de taak van de binnenpagina's om te rangschikken voor de meer specifieke gebieden zoals voogdij over kinderen, echtscheiding, voorhuwelijkse overeenkomsten, enz.

Beschrijf de belangrijkste onderwerpen van het bedrijf


Het tweede doel is om de verschillende gebieden te beschrijven die het bedrijf bedient, bijvoorbeeld:
Stel dat de website gaat over persoonlijk letsel in stad A.

Maar nu moet het ook heel beknopt (en zelfs linken naar) de specialismen binnen die letselschadebranche.

Voorbeelden van specialismen binnen de letselschadebranche
• Motorschade.
•Medisch wangedrag.
•Auto ongelukken.
•Hersenletsel, enz.

Link naar belangrijke secties van de site vanaf de startpagina


Ten derde is het super belangrijk om te linken naar zoveel mogelijk binnenste secties van de site die overeenkomen met de specialiteiten binnen de juridische branche die het advocatenkantoor bedient.

Dit kan worden gedaan vanaf de bovenkant van het navigatiemenu van de pagina. En het kan ook ergens in de hoofdtekst van de startpagina worden bereikt.

Trefwoorden


Toppunten over zoekwoorden en de startpagina:

• Gebruik altijd de woorden die uw potentiële klanten meestal gebruiken.

• Organiseer de webpagina volgens de meest populaire redenen waarom klanten bellen. Als de meeste gesprekken over uitglijden en vallen gaan, vermeld dat dan als het eerste oefengebied. Als de volgende meest populaire reden om te bellen een hersenletsel is, maak dat dan de tweede sectie. Dit maakt het voor de meeste sitebezoekers gemakkelijk om te vinden wat ze zoeken.

• Gebruik afbeeldingen die bijdragen aan het overbrengen van uw boodschap (hierdoor wordt de pagina opgedeeld en is deze gemakkelijk te scannen).

• Indien mogelijk A/B-tests uitvoeren met analyses van gebruikerservaringen zoals Microsoft Clarity om pijnpunten te identificeren die bezoekers van de site kunnen tegenkomen. Een voorbeeld van een pijnpunt kan zijn als bezoekers van de site op bepaalde links of gebieden waar ze links verwachten te vinden, 'woedend klikken'.

Klantrecensies


Onthoud vervolgens dat u een servicegericht bedrijf bent dat moet vertrouwen op klantbeoordelingen om grip te krijgen in uw geografische gebied.

U moet een blok van uw startpagina wijden aan het weergeven van vijfsterrenrecensies van klanten met korte blurbs waarin de juridische diensten die u heeft geleverd worden geprezen.

Die beoordelingen zullen helpen om vertrouwen te wekken bij nieuwe bezoekers van uw site.

Startpagina Interne links

Gerelateerd aan de hoofdnavigatie is de interne koppeling die u doet in de inhoud van uw startpagina.

U weet al dat startpagina's niet vol moeten staan ​​met geschreven inhoud, maar kleine blokjes kunnen uw servicegebieden kort beschrijven en ernaar verwijzen met behulp van trefwoorden.

Die interne linkstructuur is essentieel. Iedereen weet dat homepages belangrijk zijn; Google doet dat ook.

De pagina's waarnaar u vanaf daar linkt, zullen gemakkelijk kunnen worden gecrawld. Ze zullen ook gemakkelijk te bereiken zijn voor echte menselijke gebruikers.

Kleurenschema


Kleuren zijn belangrijk op een website.

Het gebruik van kleuren kan van invloed zijn op de keuzes die sitebezoekers maken.

•Visueel contrasterende kleuren zijn het beste voor call-to-action-elementen.

•Blauw straalt betrouwbaarheid en autoriteit uit.

•Controleer altijd of de kleurkeuze voldoende contrast heeft voor kleurenblinde bezoekers van de site.

Websites van advocatenkantoren die aura's van professionaliteit willen overbrengen, moeten gedurfde, levendige kleuren vermijden ten gunste van lichtere schema's.

Inhoud boven de vouw maken


Website-architectuur wordt over het algemeen als interne koppeling beschouwd, maar ik neem ook informatie-organisatie op in de architectuur van de site.

Boven de vouw staat een manier om te zeggen in het hoofdblok met zichtbare inhoud.

Met een website van een advocatenkantoor wilt u niet te luxe of stompzinnig worden met het presenteren van uw inhoud.

Gebruikers komen naar uw site voor hulp bij hun juridische problemen, en die mensen maken zich waarschijnlijk zorgen en hopen dat ze erop kunnen vertrouwen dat u hen helpt.

Beloon hun inspanningen om uw site te bezoeken door duidelijk te maken dat u er voor hen bent.

Doe dit door uw belangrijkste inhoud te presenteren in het eerste blok met inhoud dat zichtbaar is voor sitebezoekers.

Laat gebruikers niet rondscharrelen om de informatie te vinden die ze nodig hebben, zoals die servicepagina waarin wordt uitgelegd hoe u duizenden mensen heeft geholpen faillissement aan te vragen of die blogpost waarin uw kennis van recente belastingafwikkelingszaken wordt getoond.

Afhankelijk van hoe uw startpagina is georganiseerd, kunt u enkele links naar die servicepagina's, een contactformulier of enkele beoordelingen presenteren om meteen vertrouwen te wekken.

Sticky content is ook een goed idee.

Video's, formulieren en enquêtes zorgen ervoor dat mensen langer op uw startpagina blijven dan ze anders zouden doen, dus sluit deze elementen niet uit.

Wat u ook het belangrijkst vindt voor uw bedrijf, zorg ervoor dat het een van de eerste dingen is die gebruikers zien wanneer ze op uw startpagina komen.

Essentiële informatie die boven de vouw wordt gepresenteerd, is noodzakelijk voor een goed gemaakte website-architectuur.

Laatste gedachten


Een advocatenkantoor dat namens cliënten kwaliteitswerk verricht, moet elke sitebezoeker kunnen bereiken en omzetten in een cliënt.

De beste manier om dat te bereiken, is door de informatie op de website zo te ordenen dat het voor bezoekers van de site gemakkelijk is om snel de startpagina te scannen en het exacte onderwerp te vinden.

Dat maakt het voor zoekmachines gemakkelijk om te identificeren waar de hele site over gaat en als gevolg daarvan kunnen ze de binnenpagina's rangschikken voor de meer gedetailleerde zoekopdrachten.

Het identificeren van de beste gebruikerservaring voor sitenavigatie zal het voor de site altijd gemakkelijker maken om maximale zoekprestaties te behalen.